Barbakan

28.05.2015 22:54

Po predchádzajúcom úspešnom obraze Barbakan som sa na požiadanie pustila do kópie vlastného originálu. Ponúkam Vám krok za krokom zrod tohto dielka, dúfam, že sa podarí a bude sa páčiť tak ako jeho prvá verzia.

 

Deň 1: Takže, najskôr skica uhlíkom. Časovo je to dosť náročný proces, zachytiť budovy tak, aby "nepadali" :-) 

Deň 2: Ako zvyčajne, maľovanie začínam oblohou. Najskôr som urobila jednofarebné modré nebo, mierne odstupňované od najtmavšieho odtieňu hore, až po svetlý dole. Potom som postupne začala pridávať oblaky.  Na to som použila prevažne bielu farbu, tiene oblakov som robila pomocou jemne sivej (zmes bielej, fialovej a sieny pálenej), sem-tam sa dá vidieť aj modro-fialový odtieň. Na osvetlené časti oblakov som použila jemný nádych žltej. S obchádzaním vežičiek som sa moc netrápila. Po zaschnutí farby som ich nanovo načrtla uhlíkom.

 

Deň 3: Zdá sa, že nevydržím príliš dlho maľovať, ale času mám fakt málo (3 malé deti za chrbtom, ktoré nemajú príliš veľa pochopenia pre mamkine hobby) a navyše, toto je rozmer 50 x 70 cm a tak vypracovanie každého detailu trvá nejaký ten čas. Namaľovala som teda kopce v pozadí (Panský diel sa volá jeden z nich) a vežu farského kostolíka (sap green - violet - white - burnt umber). Vežička je už hotová, tá už zostane ako je, ale na hrany stien ešte pribudnú okrasné bordúry tehlovej farby. Pustila som sa aj do medených striech kostola a Barbakanu (kombinácia zelenej - bielej a fialovej).

 

 

Tu už mám vyzdobené hrany kostolnej veže vzadu, trochu som zúžila okná a namaľovala strechu Barbakanu. Ešte to bude treba doladiť...

 

 

Deň 4: Tu som už dokončila aj strechu Barbakanu a pustila som sa do stien a okien.

 

 

Horná časť Barbakanu je momentálne tmavožltá s kombináciou svetlo žltých šambrán okolo okien a hodín. Okná majú drevené žalúzie. Poschodia pod tým majú svetlý broskyňový odtieň a po okrajoch sú opäť tehlové bordúry podobne ako na farskom kostole. Tie steny na zvyšku mestských hradieb, to som len podmaľovala farbou, čo mi ostala na palete :-) Zatiaľ toľko, ide sa na zmrzlinu!

 

 

Čas pokročil a ja som pridala pár detailov, ktoré trošku "obliekli" vežu Barbakanu - bordúry, hodiny (tie ešte treba dokončiť neskôr), okná, okná a steny kostola vzadu vpravo, Vytieňovala som zelené medené strechy a urobila strechu radnice. V ľavej časti sa v parčíku trochu viac zazelenalo, čo ale zďaleka nie je finálna verzia stromov.

 

Deň 5: Dnes som opäť kúsok pokročila. Na obrázku dole vidno nahrubo domaľovanú radnicu v pravej časti obrazu. Ešte jej chýba komín a vstupné dvere, taktiež sa v závere pohrám s tieňmi.

 

 

Na ďalšej fotke vidieť zosvetlené časti stromov vľavo, trošku zjasnenú osvetlenú stenu veže, "omietnuté" steny mestskej brány a opevnenia. Okrem toho som pridala tiene popod okraje striech a početné okná / strieľne na múroch a barbakane.

 

 

 

Pokračovanie nabudúce :-)